13 Mayıs 2015 Çarşamba

Teknoloji Gelişirken İnsanlık da ilerliyor mu?/ Prof.Dr.OktaySinanoğlu




Teknoloji Gelişirken İnsanlık da ilerliyor mu?

Amerika'da televizyonun babası diye bilinen zat'la tanışıp ahbap olmuştum.
Amerika'da kurduğumuz bir araştırma merkezine ziyaretçi olarak gelmişti; o
zaman 80 yaşındaydı, epey sene oluyor. Bu zat televizyonu icat eden adam diye
biliniyor. O zaman Amerika'nın yerli basınında yazdılar, televizyonun babası
geldi, diye. Kendisiyle mülakat yapıyorlar. Sonra ben kendisiyle öğle yemeği
yerken dedi ki:

 "Mülakatta bana sordular, benim icat ettiğim bu televizyonla
ilgili, "Senin icadın bu televizyonda en sevdiğin taraf ne?" demişler, O da demiş
ki: "Düğmesi, kapatmak için.". Çünkü âlet başka, âletin ne için kullandığı başka.

Bir de bu mesele var.
Teknolojiye bayılıyorum. Bir sürü yeni icat çıkıyor, yeni âlet çıkıyor. Telefon çıktı,
televizyon çıktı, bilgisayar çıktı, şu çıktı, bu çıktı, biz bayılıyoruz bunlara.
Bunların her biri bütün insanlığın son derece ileri gitmesi, kültürünün gelişmesi,
eğitiminin çok gelişmesi için kullanılabilecek âletler. Ama ne için kullanılıyorlar?
Televizyondan tut da müzik çalıcılarına, bugün bilgisayarına kadar, ne için

kullanılıyor?

Prof. Dr. Oktay Sinanoğlu, Dayatmalar Kâbusu, Hedef Türkiye pdf Bu PDF orijinal yazı değil derleme, düzenlemedir. TOGEÇ





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder