14 Haziran 2015 Pazar

Çöl Şiirleri


Col Siirleri
Çağdaş şairlerimizin üstatlarından sayılan Hilmi Yavuzun şiir kitabı Teslis, Tesniye ve Tevhid adlı başlıkları taşıyan üç bölümden oluşuyor. aşklar göründü!.. Demek ki,/ çok uzakta değiliz güllerden... 
(Tanıtım bülteninden)







Çağdaş şairlerimizin "üstatlarından" sayılan Hilmi Yavuz`un şiir kitabı Teslis, Tesniye ve Tevhid adlı başlıkları taşıyan üç bölümden oluşuyor. 
"aşklar göründü!.. Demek ki,/ çok uzakta değiliz güllerden..."
şimdi bak, yapılacak işler var... o ihmal edilir hüzünler senin koruman altındadır, değil mi? `kederlerdeki lavanta kokuları`nı, yaldıza dökülmüş akşam üstlerini dosyaladın mıydı? haydi, işe koyul biraz... sokağa çıktığımda, bu çıkış`ı unutmadan kağıtlara geçirdin miydi? yaz denizlerine ilişkin notlarını köpüklere yazdın mı? annenin akar sularını emzirdiği bahçeler kazıldı mıydı defterine? haydi, çölde ol biraz..
http://www.kitapdenizi.com/kitap/3508-Col-Siirleri-kitabi.aspx


Çöl ve Ay

bir ince suydum, ezildimdi, basıldı
üstüme, kaldı ayak izleri suda;
bir menzilden ötekine... nasıldı
gitmek? ağrdı çöl, kuytulardı, pusuda...

baktılar, haramiler, çölde su'ydum;
gittimdi, kumlardı, soydular beni;
yedi askı, çırılçıplak, söylendi, duydum:
ört ketenle Mısır'ı ve Yemen'i...

iki menzil arasında bir menzil;
soldu çöl ve vaha, çürüdüydü, ah rezil
blue mo on! arada kaldım, beni böl,

ikiye... ne diye ayrılındı, ya Ömer?
sırma gövdem di çiğdem, şakk-ı kamer...
bu ne tutkun gecedir, hüzünle beni, beni öl! ..





Çöl ve Sorular

kim bilir nereden gelirim?
soldu tenimde büyü;
yıkasam çıkmıyor kirim;
gövdem otuz kuşun tüyü;
atsam içimden örtüyü;
sayrıya benzerdi dirim.

neden böyle acıyor etin?
sen Çöl'le Kitab'ın arası;
heybende incir ve zeytin;
hani nerde çarmıh yarası?
çöl sarsıldı, çöl sarası
tutuyor gülünü mahremiyetin.

o çiviyi çakan kim?
ve benim çarmıhım kimde?
ne Söz'üm ben, ne de Dil'im...
kalbim en büyük gerilim;
niye ben çarmıhta değilim,
çarmıh benim içimde?




Çöl Öyküsü
´çöl´ denilen o öyküyü yazmak için konuşurken sustum içimdeki türküyü…
anlasın doğan gün seni:  bir aşk ötekinden mi kalır?  ah, şiirin altın tüyü! ..
hangi yalnızlık kapatır beni var mıdır iyi bir gül, ki kovsun o yazın içindeki kötü´yü?

Hilmi Yavuz’un ‘çöl, yollar, hırka’sı 
Ersun Çıplak 
çöl, 
yollar, 
hırka
 “ene’l mâsivâ!...” 
 ‘tecrid’ denildikte: yollar, hırka... 
 giyindik bir çölü, korka korka; 
değiyor ince yol, iğne iplik... 
tenimiz öte geçe, biz bu tarafta yaşardık, 
yalnızlıktık, Âraf’ta henüz yazdı, mufassaldık ve kil’dik. 
(...)
incelemeyi okumak için tıklayınız

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder